Deformarea realitatii

2 Ian

Am gasit un material foarte interesant referitor la modul in care realitatea deformata ne este prezentata cu pretentia de autenticitate.

Ceea ce este interesant este ca mesajul a fost creat de o agentie de publicitate.

Priveste-l  si apoi spune-ti parerea.

PS E reclama care a circulat cel mai bine pe net. Adica cea mai virala. In termeni de advertising.

30 răspunsuri to “Deformarea realitatii”

  1. Paula 3, Ianuarie, 2008 la 1:21 am #

    Dove Evolution a avut asa succes pt ca a dat voce unei opinii tacite pe care o impartaseau f multi oameni despre ce inseamna frumusetea si cum ne este vanduta.

  2. bunikabaumgarten 3, Ianuarie, 2008 la 10:53 am #

    Imi pare rau dar reclama nu se incarca si n-am putut s-o vad. Mi-am deschis si eu un blog (o tentativa de blog). http://bunika-niciodatanuitarziu.blogspot.com/

  3. teologeanu 3, Ianuarie, 2008 la 11:04 am #

    Adevarat si trist in acelasi timp. Ce m-a frapat este ca Unilever, un concern care produce cosmetice, are curajul de a spune ca frumusetea nu este ceea ce vedem in machete, outdoor si alte forme de promovare.

  4. teologeanu 3, Ianuarie, 2008 la 11:06 am #

    Bunika, iata aici linkul direct:
    http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1351303131?bctid=1357340943

    click pe el si gata, se incarca filmuletul.
    Succes in noua postura de blogger-ita.

  5. fanitza 4, Ianuarie, 2008 la 12:00 am #

    nuş ce are. nu îmi merge niciunul dintre linkuri. cică „is unavailable”. am quicktime, deci nu cred să fie problemă de player.

  6. Carina 4, Ianuarie, 2008 la 12:05 am #

    Unilever au abordat asa problema frumusetii tocmai pentzru ca e vorba despre un brand de cosmetice. E o abordare indrazneata, trebuie sa recunoastem.

  7. teologeanu 4, Ianuarie, 2008 la 12:40 am #

    @fanitza am pus varianta de pe youtube. Asta musai trebuie sa mearga.

    @Carina abordarea e mai mult decat indrazneata. E pur si simplu onesta. Onestitate care lipseste campaniilor de pe la noi. (mai ales -no offence- in PR).

    Ai idee de o campanie similara produsa de catre romani?

  8. fanitza 4, Ianuarie, 2008 la 1:06 am #

    îmi place mai mult după, decât înainte 😀

    ştiu şi eu cum sunt fetele. frumoase… când se aranjează.

    însă nu asta le face, ci conţinutul.

  9. teologeanu 4, Ianuarie, 2008 la 11:06 am #

    @fanitza E bine si frumos ca fetele sa se aranjeze. Musai chiar.
    Dar ce faci cu cele care nu se incadreaza in tiparele contemporane de frumusete?
    Ai sesizat bine. Si anume ca este important aspectul exterior dar exista si alt gen de frumusete.

  10. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 14, Ianuarie, 2008 la 9:07 pm #

    In legatura cu frumusetea!!!Se zice ca o fata este frumoasa atunci knd se trezeste dimineata dupa o noapte de odihna nu atunci cand isi pune masca de zi cu zi(farduri)!!!Sper sa nu supar fetele(si nici pretena) cu urmatoarea intrebare: Oare si Eva se dadea cu farduri???Sau pt Adam ea era frumoasa asa cum a adus-o DUMNEZEU in fata lui??????

  11. teologeanu 14, Ianuarie, 2008 la 10:17 pm #

    Pentru Adam, Eva era cea mai frumoasa femeie din lume.
    Farduri: ho, ho, ho. Ce subiect deschizi. E frumos ca o fata sa nu arate ca o sorcova (impodobita) dar nici sa nu se aranjeze de loc nu cred ca o onoreaza.

  12. silvia 15, Ianuarie, 2008 la 8:30 pm #

    Nu ma asteptam la asa ceva din partea unei firme de cosmetice. Felicitari celor de la Unilever pentru ca au avut curajul sa arate adevarul. Oricum fata din reclama nu era in realitate ata de frumoasa pe cat era in afis. Nu numai fardurile au imfrumusetat-o ci si retusarile pe calculator. Toate pozele din reviste sunt retusate si e destul de trist. Femeile din reviste devin modele pentru sute de adolesente si chiar femei mature. Si eu fac parte din prima categorie si cunosc multe cazuri. Am colege care la doar 13-14 ani arata ca niste femei de 20 pentru ca vor sa arate ca nu stiu ce cantareate sau actrite „retusate”.

  13. teologeanu 15, Ianuarie, 2008 la 10:00 pm #

    Ne gandim la aceleasi persoane?

  14. teologeanu 15, Ianuarie, 2008 la 10:02 pm #

    Daca le spui, fetelor despre care vorbesti, ca le sta mi bine asa, naturale, tinerete fiind frumoasa, esti considerat retrograd.

    „Retusate” ar avea si alte sinonime. Tencuiala, de exemplu.

  15. silvia 15, Ianuarie, 2008 la 11:06 pm #

    Da. Ne cam gandim la aceleasi persoane. Dar nu ma refeream doar la ele ci si la colegele mele carora li se spune de trei ori pe zi ca nu e bine sa se „tencuiasca”. Le-au spus parintii, le-au spus profesorii, colegii. Toata lumea incearca sa le faca sa inteleaga dar la aceste fete functioneaza un concept gresit „zic ca ei si fac ca mine”. Sper ca poate se vor maturiza dar e destul de greu de crezut. Oricum speranta moare ultima. 🙂

  16. teologeanu 16, Ianuarie, 2008 la 9:35 am #

    Pai, poate arati colegelor tale so clipul asta. Imaginea face, uneori, mai mult de o mie de cuvinte.

  17. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 17, Ianuarie, 2008 la 10:21 pm #

    Sti ce imi place mie la fetele care se fardeaza excesiv,se tencuiesc,ca pe la 35 de ani cand copii lor le vor intreba ceva de genu asta:”mamaie si mama mea cum arata?”

  18. teologeanu 17, Ianuarie, 2008 la 11:29 pm #

    Ce 35 Claudiu, am facut candva un compliment unei fete „aranjate bine” si i-am zis ca are in jur de 25 de ani. Avea 18. 😦

  19. silvia 18, Ianuarie, 2008 la 9:37 pm #

    :)=)) Saptamana asta a venit o suplinitoare care sa-i tina locul profesorului nostru, si cand a intrat in clasa, era o fata care nu statea la locul ei, iar profesoara a intrebat-o daca este mama sau sora mai mare a vre-unui copil din clasa. Fata aceea are doar 14 ani. Culmea e ca, fata asta chiar a luat toata intamplarea ca pe un compliment si s-a simtit fericita ca a fost confundata cu o persoana mai mare. Am ras cu lacrimi cand am citit ce e scris mai sus (”mamaie si mama mea cum arata?”) dar e destul de grav. Azi a trecut pe langa mine o fosta colega (care are legatura cu 432 ), si am ramas socata. Era total schimbata. Nu m-a socat ca era „tencuita” excesiv ci faptul ca pe fata ei se vedea disperarea. Daca ai fi vazut-o nu i-ai fi dat mai putin de 25.

  20. teologeanu 18, Ianuarie, 2008 la 10:36 pm #

    Claudiu are un stil al lui. Sa il auzi cand povesteste.

    Fericita?! ciudata treaba. Eu am fost invatat ca fetele / femeile se simt bine cand le dai o varsta mai mica. Dar poate s-au mai schimbat mentalitatile.

    Experientele la limitate marcheaza. Fie ca vrei fie ca nu. Si nu poti ascunde durerea / remuscarea sub nicio forma.

  21. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 19, Ianuarie, 2008 la 7:57 pm #

    Da stiu k e frumos dar cum poti sa ii faci unei fete care arata k o bunicuta la fata(desi are 25 de ani):”Stiti pareti de 18 ani”!
    Knd vb aia”are piele groasa de nici un ac nu trece prin ea”!Defapt pilea de pe fata ei e asa de tencuita k nici cu tancu daca tragi nu pateste nimik:)!!!

  22. silvia 19, Ianuarie, 2008 la 9:53 pm #

    * Aici te contrzic, Claudiu, bunicile au pielea fina k pe vremea lor nu existau asa multe farduri. :)) Mai exista si exceptii. De ex. am vazut in autobuz niste batrane care erau mai tencuite decat niste fete tinere.
    * Ruben, fata aceea nu s-ar fi simtit mai bine daca i s-ar fi dat o varsta mai mica. CUm ar fi sa-i spui unei fete de 13-14 ani „stii, arati ca o fata de 9 ani”. Ar fi cea mai mare jicnire. Si oricum nu numai fetele tencuite par mai mari. Nu stiu ce are lumea cu mine, dar la colinde mi s-a spus ca sunt sora ta si in seara asta ca sunt sotia ta. 🙂 Chiar arat de 26 de ani ???????????????????? Ca atunci e foarte grav!

  23. silvia 19, Ianuarie, 2008 la 9:54 pm #

    PS: cum se numea filmul? Si ce trebuie sa-ti trimitem prin e-mail ca eu eram in birou cand ai spus si n-am inteles prea bine.

  24. teologeanu 19, Ianuarie, 2008 la 10:42 pm #

    @ Silvia
    Fii atenta la cine ce zice. E foarte important.
    Apoi, poate ar trebui sa ma simt eu flatat. Arat de max 15?!? 😀
    Filmul: Evan, Almighty, trebuie sa produci un material de cca 250 de cuvinte, caractere de 12 la un rand despre felul in care intelegi tu filmul raportat la viata si chemarea ta. Pana unde ai fi dispus/a sa asculti de Dumnezeu?

  25. silvia 24, Ianuarie, 2008 la 11:44 am #

    Mi-ai dat mari batai de cap cu filmul asta. De aproape o ora stau in fata calculatorului si incerc sa scriu. Sper sa reusesc….intr-un final.

  26. teologeanu 24, Ianuarie, 2008 la 11:51 am #

    Pai te gandesti, iei notite, si apoi cand le ai te pui in fata calculatorului. Ca daca te pui fara idei, calculatorul te distrage si mai mult.

  27. silvia 24, Ianuarie, 2008 la 12:18 pm #

    Am terminat 🙂 Mersi mult pentru sfaturi. O sa-ti trimit imediat prin e-mail.

  28. teologeanu 24, Ianuarie, 2008 la 12:22 pm #

    Booon. Sa vedem unde merge marele premiu.

  29. silvia 24, Ianuarie, 2008 la 12:29 pm #

    Gata, l-am trimis. 🙂 Care este marele premiu? O Skoda octavia sau o vacanta in Caraibe? :))

  30. teologeanu 24, Ianuarie, 2008 la 12:41 pm #

    O excursie la Hamsterdam

Lasă un răspuns

