I am legend – recenzie si intrebari

11 Ian

Am vazut de curand o ecranizare a nuvelei SF a lui Richard Matheson, I am Legend. Fara a va strica bucuria lecturii / vizionarii va povestesc pe scurt tema. Daca nu vrei sa stii despre ce este filmul sari peste urmatorul paragraf si ajungi la cel cu intrebari.

i-am-legend-poster.jpg

Se anunta descoperirea unui leac pentru cancer care in cele din urma transforma omenirea in monstri. O parte infima reuseste insa sa supravietuiasca, printre ei si Will Smith. Exasperat de singuratate cauta supravietuitori. In cele din urma ii gaseste dar nu isi poate vedea implinit in totalitate visul: gasirea antidotului.

Acum, intrebari de meditat:

daca este singurul supravietuitor, restul fiind monstri, cine ii produce energie electrica, apa, etc?

daca ai fi singurul supravietuitor al unei lumi aflate in degradare cu ce te-ar incalzi sa stii ca detii toate bogatiile lumii?

PS Tinerii de la IM, vi se pregateste ceva! 😉

18 răspunsuri to “I am legend – recenzie si intrebari”

  1. Paula 11, Ianuarie, 2008 la 8:27 pm #

    Am sarit peste paragraful din mijloc. Am filmul si imi propun sa ma uit la el…de vreo 3 zile. 😀 Astept sa termin cu proiectele pt facultate. Si stiu….ideea cu asteptatul nu e deloc una buna. :))

  2. teologeanu 11, Ianuarie, 2008 la 9:21 pm #

    Sa nu te sperii prea tare, Paula. Dupa ce l-am vazut am observat ca era pus la categoria horror, cu siguranta il ratam daca priveam intai ratingul.
    Are cateva intrebari interesante in final. Urmareste-le.

  3. ciprians 12, Ianuarie, 2008 la 2:26 pm #

    am mai discutat la Ted Pope de film: http://lafilm.wordpress.com/2008/01/02/i-am-legend-2007/
    un trailer promitator si un film „fuşărit”. Intriga şi deznodămantul filmului sunt ok -sacrificiul sparge tiparele de filme horror de genul asta, de obicei eroul ii sparge pe toti si salveaza si tot salvează. Ah, in 30days of nights am mai intalnit tema sacrificiului eroului…-
    un film pe care sa nu-l veyi de 2 ori! 😉

  4. teologeanu 12, Ianuarie, 2008 la 3:28 pm #

    multumesc de link Ciprian. Si opinie. In privinta filmelor horror nu ma pronunt. Nu sunt genul meu. Si p’asta il ratam daca vedeam intairatingul.

    Mi se pare interesant faptul ca temele cu mesajul de acest gen se reiau si au succes mai mare decat unele cu teme antonime: vezi de pilda Golden Compass

  5. ciprians 12, Ianuarie, 2008 la 8:04 pm #

    Pt busola de aur vezi: http://roalmohler.wordpress.com/2007/12/06/busola-de-aur-%e2%80%93-instructaj-pentru-crestinii-ingrijorati/
    sa stii ca nici trilogia lui Pullman nu e mai de soi decat Harry Potter!

  6. teologeanu 12, Ianuarie, 2008 la 9:05 pm #

    Anticipam un mesaj vis a vis de Harry Potter. Din pacate asta a fost succes.

  7. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 14, Ianuarie, 2008 la 8:50 pm #

    Nu e cine stie ce mare capodopera artistik acest film!!!
    Imi place ca oamenii sunt inebuniti cand eroul isi da viata in filme pt omenire,dar nu vor sa accepte knd le spui ca pe pamant in lumea noastra,nu cea a cinematografiei, CINEVA chiar si-a dat viata LUI pt ca oricine sa avem viata vesnik!!!
    THANK YOU LORD!!!!

  8. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 14, Ianuarie, 2008 la 8:50 pm #

    Nu e cine stie ce mare capodopera artistik acest film!!!
    Imi place ca oamenii sunt inebuniti cand eroul isi da viata in filme pt omenire,dar nu vor sa accepte knd le spui ca pe pamant in lumea noastra,nu cea a cinematografiei, CINEVA chiar si-a dat viata LUI pt ca oricine sa avem viata vesnik!!!

  9. teologeanu 14, Ianuarie, 2008 la 10:20 pm #

    Nici eu nu cred ca va sparge box office-ul, SCM. Ai o remarca inteligenta. Pare credibil ca un om sa moara pentru tine in film, in schimb incredibil ca Cineva sa iti ia locul in boxa acuzatilor.

    Ciudate vremi traim.

  10. silvia 15, Ianuarie, 2008 la 8:10 pm #

    Fiecare film are plusurile si minusurile lui. Nu prea pot sa comentez pentru ca inca nu l-am vazut. Astept sa-l iau de pe net dar nu stiu sigur daca am sa ma uit. Nu vreau sa mai risc. Candva m-am uitat la un film horror si n-am putut sa dorm 2 nopti asa ca ma mai gandesc daca merita vizionat. Mi-a placut mult paralela cu lumea noastra SCM. Nici eu nu inteleg prea bine dar se pare ca oamenii prefera sa ramana in vinovati in loc sa accepte pledoaria Domnului si sa fie salvati de catre El.

  11. teologeanu 15, Ianuarie, 2008 la 8:23 pm #

    Asta m-a determinat si pe mine sa regandesc intalnirea de sambata cu tinerii 🙂
    Concursul ramane pelicula va fi alta.
    O lume stranie, ciudata. Iata inca un exemplu. Sunt organizatii care lupta pentru drepturile cainilor dingo dar nu ridica un deget pentru copiii care nu apuca sa se nasca.

  12. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 17, Ianuarie, 2008 la 10:15 pm #

    Pai poate ca se gandesc la fraza aia care zice ca citez,dar nu cred ca citez bine:”unui oma daca ii dai un deget iti ia toata mana”le e frik sa nu cumva toti copii care s-ar naste li s-ar urca in cap!le e frik ca daca incepe sa creasca populatia nu mai au in ce sa se lafaie ei pt ca se va aglomera globul!Mai bine sa apere niste animale lipsite de sentimente!!Ce e mai placut sa ti la piept un copil nou nascut sau un pui de cine dingo???

  13. teologeanu 17, Ianuarie, 2008 la 11:32 pm #

    Copil, zic eu. Da cand doarme 🙂

  14. SCM(Serbanescu Clauidiu-m) 19, Ianuarie, 2008 la 7:51 pm #

    Aici iti cam dau dreptate!Dar sa ne gandim ca si noi cand eram ca ei faceam la fel!!!:D

  15. teologeanu 19, Ianuarie, 2008 la 10:36 pm #

    Probabil. Despre mine mitologia populara spune ca eram cuminte. Asa spun si eu despre copilul meu. Si cert este ca eu tind sa si cred ce zic.

  16. ketherius 4, Iulie, 2008 la 8:52 pm #

    Filmul este o metafora si atat. Iar daca vrei, intr-adevar, sa cauti nod in papura, gandeste-te ca actiunea se petrecea in Manhattan (o INSULA). Despre restul lumii nu se stia nimic, iar in Manhattan nu se afla uzine electrice, nu? Atunci explicatia e simpla: electricitatea venea pe caile obisnuite, din zona neafectata de infectie.

  17. teologeanu 7, Iulie, 2008 la 8:29 am #

    Draga Keterius,
    de când analiza critică a unui film se numește căutarea nodului în papura?

    Nu sunt genul de om care ia totul de bun. Frecvent obișnuiesc să trec dincolo de ceea ce văd.

  18. ketherius 7, Iulie, 2008 la 8:11 pm #

    Fiind o opera de arta, nu trebuie sa ne mire ca se foloseste Deus Ex Machina, nu? Iar intreband „cum se face ca….?”, arati ca nu accepti conceptul de Deus Ex Machina si vrei explicatie rationala pentru toate detaliile. Eu asta numesc „cautat de nod in papura”.
    Imi cer scuze daca a fost o neintelegere.

Lasă un răspuns

