Intrebare teoloGICA

18 Ian

Am o dilema. Cum intelegeti acest text?

Cine a facut gura omului? Si cine face pe om mut sau surd, cu vedere sau orb? Oare nu Eu, Domnul?

Ex. 4:11

Discutia se poarta intre Dumnezeu si Moise, cand acesta din urma invoca motive pentru care nu este dispus sa isi indeplineasca menirea.

Sunt interesat de ce inteleg oamenii de aici. Dati-va cu parerea! Cititi si contextul totusi. Daca nu aveti Biblia la indemana iata aici solutia

12 răspunsuri to “Intrebare teoloGICA”

  1. anaayana 18, Ianuarie, 2008 la 5:16 pm #

    Se referă cumva la voia omului exprimată prin cuvânt şi voia Lui Dumnezeu exprimată tot prin… Cuvânt? Ţinând cont că numai unul dintre cuvinte are putere să facă gura celuilalt puternică.

  2. dilEMA 18, Ianuarie, 2008 la 7:11 pm #

    moise a fost un om fain. şi norocos. dacă nu avea noroc nu ajungea în coşuleţul acela de paie la faraon.

    când a crescut mare, dumnezeu i-a dat o misie, care deşi era mai presus de cele pământeşti, el i-a răstălmăcit-o astfel încât, moise să înţeleagă că deşi este evreu, dumnezeu i-a făcut viaţa mai uşoară, decât a celorlaţi evrei, care trudeau pentru egipteni.

    dumnezeu i-a zis că îi va elibera din robie, dar moise care era mulţumit cu traiul său nu a vrut să îl asculte şi să primească misia.

    atunci dumnezeu i-a replicat citatul tău, citat care denotă, că tot ceea ce e creat poartă forma cuvântului în el. şi că dumnezeu le dictează şi le stăpâneşte pe toate.

  3. Filip Ologeanu 18, Ianuarie, 2008 la 7:46 pm #

    Teologene, ai furat numele tatalui meu. Din poze mi se pare ca esti Ruben. Nu stiu daca ma mai tii minte, sunt Filip. Cred ca erai anul IV cand eram eu boboc pe Berzei. Ce mai faci? Cu ce te mai ocupi, inafara de blog???

  4. teologeanu 18, Ianuarie, 2008 la 9:11 pm #

    @anaayana
    Interesant. Cuvantul care are putere si cuvantul care prinde putere. Eu cred ca ridica si alte intrebari. De pilda suveranitatea lui Dumnezeu.

    @Dilema
    Fain? A omorat un om, s-a enervat pe un popor, a dat de pamant cu tablele legii.
    Norocos? eu zic ca s-a aflat sub suveranitatea lui Dumnezeu.
    Multumit de traiul sau? Poate blazat. Sa fii cioban patruzeci de ani, dupa ce ai fost print nu cred ca iti provoaca o satisfactie profesionala.
    Cu ultimul paragraf sunt de acord. Mai ales cu ultima propozitie.

    @Filip Ologeanu
    Hai mai, cum sa fur!?! Eu nu fur. Hai, cel mult idei. Da si pe alea le dau inapoi semenilor. Sub forma de cuvinte.
    Da, Ruben sunt. Cum sa nu tin minte un Ologeanu. Ma ocup de Biserica IM impreuna cu romoflorin.wordpress.com, de cresterea mostenitorului, si cu scoala. Tu?

  5. Florica 19, Ianuarie, 2008 la 7:40 am #

    Ps. 139:13-17, PS. 119:73. Ps. 94:9 Credem noi in Suveranitatea Lui Dumnezeu?

  6. teologeanu 19, Ianuarie, 2008 la 10:41 am #

    Nu stiu daca voi credeti, dar eu am probleme daca incerc sa interpretez altfel versete precum:
    „Domnul face tot ce vrea in ceruri si pe pamant, in mari si in toate adancurile.”
    PS 135:6

    Dar admit ca este posibil, dintr-un punct de vedere, sa afirmam ca lucrurile se intampla in totalitate din voia lui Dumnezeu si in totalitate din voia omului. (Citat aproximativ Grudem)

  7. dilEMA 19, Ianuarie, 2008 la 11:25 am #

    no bine, dacă tot nu eşti mulţumit aşa, atunci să o zic altfel:

    „Cine a facut gura omului? Si cine face pe om mut sau surd, cu vedere sau orb? Oare nu Eu, Domnul?”= domnul a dat, domnul a luat. fie numele domnului binecuvantat!

    asta e din pilda cu omul acela la care îi ia dumnezeu tot ce i-a dat până atunci: soţie, copii, cai, vaci, ovine, gospodărie. dumnezeu îi ia ca să îi demonstreze necuratului, că acel om e slujitorul său şi îi laudă numele indiferent de viaţa pe care o duce. aşa se întâmplă şi dumnezeu îi restituie omului tot ce i-a luat până atunci şi încî mai mult, ca mulţumire pentru credinţa lui.

    exact aşa şi cu moise. şi la el, domnul a dat, domnul a luat. în final şi moise va spune: fie numele domnului binecuvântat! asta înainte să îl i-a domnul la ceruri.

  8. dilEMA 19, Ianuarie, 2008 la 11:26 am #

    „să îl i-a domnul la ceruri”

    erată:

    să îl ia.

  9. teologeanu 19, Ianuarie, 2008 la 2:19 pm #

    @Dilema. Acum e mai clar. Mult mai clar ce vrei sa zici. Am totusi o dilema 🙂

    De ce folosesti diacritice dar nu si Majuscula?

    Cam aici incercam si eu sa ajung. La suveranitate si la atitudinea omului vis a vis de ea.

  10. dilEMA 19, Ianuarie, 2008 la 3:49 pm #

    o admir pe licurici. e pe wordpress.

    nici ea nu foloşeste majuscule. dar foloseşte diacritice.

    o găseşti pe licurici.wordpress.com, dacă o cauţi.

    îmi pare bine că ai înţeles. fain blogul.

  11. teologeanu 19, Ianuarie, 2008 la 3:57 pm #

    multumesc foarte mult dilEMA. am sa trec pe la voi pe bloguri. promit. and
    a promise is a promise
    😉

  12. dilEMA 19, Ianuarie, 2008 la 3:59 pm #

    nu ştiu dacă o să îţi placă ceea ce vei vedea. dar eşti binevenit.

Lasă un răspuns

