Cum ar suna poezia din perspectiva crestina?

22 Aug

Marin Sorescu


Sah

Eu mut o zi alba,
El muta o zi neagra.
Eu inaintez un vis,
El mi-l ia la razboi.
El imi ataca plamanii,
Eu ma gandesc un an la spital,
Fac o combinatie stralucita
Si-i castig o zi neagra.
El muta o nenorocire
Si ma ameninta cu cancerul
(Care merge deocamdata in forma de cruce)
Dar eu ii pun in fata o carte
Si-l silesc sa se retraga.
Ii mai castig cateva piese,
Dar,uite,jumatate din viata mea
E scoasa pe margine.
– O sa-ti dau sah si-ti pierzi optimismul,
Imi spune el.
– Nu-i nimic, glumesc eu,
Fac rocada sentimentelor.
In spatele meu sotia, copiii,
Soarele, luna si ceilalti chibiti
Tremura pentru orice miscare a mea.

Eu imi aprind o tigara
Si continui partida.

Un răspuns to “Cum ar suna poezia din perspectiva crestina?”

  1. rb. 22, August, 2008 la 2:06 am #

    Toate zilele mi-au fost numarate…
    De ce sa ma mai obosesc socotind?
    „In lume veti avea necazuri…”
    Asa ne-ai spus dindu-ne din Tine pace…!
    Si ma inviorez, cind mi te imaginez Doamne,
    Rabdind pentru mine si…biruind!!!

    Chiar de-ar fii sa trec prin
    Valea Umbrelor Mortii…
    De ce sa-mi fac griji?
    Sint doar o reflezie neagra…sint umbre…
    Iar tu esti Lumina mea…
    Si pe toate le stingi…
    Ce-i viata? Doar o adiere…
    Si ce-i omul…decit trecator…
    Dar ai pus in noi un gind de nemurire…
    Si de Eternitate un dor…
    …Cei dragi…? Ti-i dau tie
    Sotie, parinti si copii…
    Din mina Ta Sfinta…
    Sa-ncerce …numai cel rau a-i rapii!!!
    Mi-e frica?
    Da, mi-e frica!!!
    Dar strins de mina Te tin…
    Si chiar de-s negre si zbuciumate apele…
    Stiu ca m-astepti…
    Iata-ma …vin…

    de Rodica Botan

Lasă un răspuns

