Imblanzirea tigrului – recenzie

28 Aug

Nu am mai vazut demult un film clasic cu karate. Din acela cu Bruce Lee. Si nici nu sunt mare fan al acestui gen de filme. In primul rand datoria efectelor prea putin speciale, a trucajelor depasite si a actorilor slabuti. In fine, acest gen de filme s-a facut in anii 70-80 cand tehnica cinematografica diferea de ce avem azi.

Zilele trecute am citit cartea lui Tony Anthony si mi-am adus aminte de filmele despre care v-am vorbit. La vremea respectiva am crezut ca stilul de antrenamente si cel de lupta exista doar in imaginatia scenaristilor si a regizorilor. Daca insa Tony Antony spune adevarul, si cred ca o face, atunci trebuie sa imi reconsider pozitia vis a vis de stilul de viata kung fu. El exista, anternamentele respective sunt reale, iar lupta inglobeaza un intreg sistem filosofic.

Cartea descrie lupta unui om cu sine insusi, biruinta asupra fizicului (autorul reuseste sa distribuie durerea in tot corpul pentru a o face suportabila), asupra circumstantelor nefavorabile si asupra lumii spirituale in care a fost fortat de mic sa intre. Are un stil alert, superior genului de filme la care am facut referire la inceputul mesajului. Cat mai este vacanta v-o recomand.

9 răspunsuri to “Imblanzirea tigrului – recenzie”

  1. romoflorin 28, August, 2008 la 12:33 pm #

    Ruben, vezi ca eu sunt la rand la cartea aceea, cel putin asa spunea Silvia.

    Eu am fost pasionat de un actor legat de genul acesta de filme: Bruce Lee. Dar afara de filmele lui, nu prea am vazut decat putine pe langa, le consideram asa cum spui tu, trucate si iereale. Ce facea Lee era real, le poti aplica foarte bine daca practici luptele, si are si o aplicare universal valabila in viata, ma refer la filosofia lui de lupta.

    Daca cartea este inca la tine, sa mi-o aduci maine la biserica. 🙂

  2. romoflorin 28, August, 2008 la 12:33 pm #

    multumesc!

  3. SiLviA CriStiNa 28, August, 2008 la 1:27 pm #

    Da, cartea este inca la Ruben dar cred ca e la rand Lucas. Dupa ce o termina, ai prioritate 🙂

  4. teologeanu 28, August, 2008 la 2:45 pm #

    Florin,
    cred ca maine o aduc. daca nu uit.

    Interesant stil de viata. Bazat pe autodisciplina, exercitiu, control. In esenta nu ar fi rau daca nu ar fi asociat cu alte preocupari.

  5. Cezar Pesclevei 28, August, 2008 la 11:40 pm #

    L-am ascultat pe autorul cărţii la Sala Polivalentă. Nu am citit cartea. Dar cred că e un tip autentic în ceea ce spunea.

  6. teologeanu 29, August, 2008 la 8:40 am #

    Eu l-am „vizionat”. Impartasesc aceeasi idee cu tine, Cezar.

  7. ionut 3, Octombrie, 2008 la 10:50 am #

    Oare nu gasesc filmul pe undeva?adik filmat si cu subtittrare?iimi trebuie sa ii arat cuiva..e o poveste care pe multi ne pune sa ne mai gandim odata ce facem cu viatza noastra..dak e bine sau nu..sper sa imi dati si mie un rasouns..ms mult..sau bagati idul meu..lotto_adidas2006..[-o<

  8. teologeanu 3, Octombrie, 2008 la 12:07 pm #

    Ionut,
    ai marturia lui Tony Anthony pe alfaomega.tv
    In rest e vorba despre carte, nu de film 😉

  9. cristi jugariu 3, Octombrie, 2008 la 2:18 pm #

    Am cartea in biblioteca bisericii. Cine vrea sa o imprumute sa ma caute la… Oradea :))

Lasă un răspuns

