15 Septembrie 1985 – zi insorita

16 Sep

Tocmai incepeam o viata noua, dupa ce, vreme de aproape sapte ani, am crescut alaturi de strabunici si bunici intr-un cadru natural extrem de benefic. Acum eram din nou in orasul n care urma sa petrec peste 12 de ani din viata.

Atunci era o zi splendida de toamna, tocmai buna de plimbare si de joaca. Dar eu, impreuna cu parintii ma aflam in celebra „curte a scolii”. Cu buchetul regulamentar de crizanteme, cu doua-trei caiete, penar (din acela de lemn) stilou, creioane, cu un ghiozdan mare ablastru si cu haina si pantalonii calcati la dunga, a, si sa nu uit: tuns. Am ascultat un discurs legat de patriotism si invatatura si gata, am fost incolonati si dusi la clasa. Eu eram la I B. Buna clasa, aveam a descopar retroactiv. In prima zi am stat cam doua ore din care cel putin una parintii vegheau la siguranta noastra din spatele clasei.

Am descoperit ca sunt coleg cu vecinul de la parter, ceea ce era bine. Apoi mai am gasit si alti colegi de clasa prin zona. Dar asta in saptamanile care au urmat. Stiu, apoi ca am plecat acasa, trecusera deja doua sau trei ore de scoala, din noua mea viata. Am fost intrebat -cum altfel- cum a fost la scoala, si banuiesc ca am raspuns: bine. Nici nu putea fi altfel, mai ales ca tot ce e nou este pentru un copil de sapte ani fascinant.

Urmatoarele zile de scoala nu mi le mai amintesc foarte clar, stiu doar ca apoi a venit toamna, cu ploi, frig, si timp petrecut in fata caietului inainte de ora 5. De ce inainte de 5? Pentru ca atunci se intuneca, iar energia electrica era rationalizata. Dar aceasta este deja o alta poveste…

Lasă un răspuns

