Despre campanii de PR

18 Iun

sau cum sa faci Propaganda ratata. Prin 2004-6 era la mare modă să activezi în PR. Era o o denumire exotică ce îi punea pe gânduri pe neștiutori. După un an de frământări am decis să mă specializez în domeniu. Am pornit cu gânduri mari crezând că PR-ul poate revoluționa lumea, oamenii vor lua cu asalt entitățile cărora le făceam campanii de comunicare. În fine, chestiuni de acest gen. Am învățat multe în acest timp. Și bune și mai puțin bune. Unele dintre lucrurile învățate au o arie de aplicare extrem de vastă (Strategii de comunicare, retorică) în timp ce unele sunt legate de activități foarte precise (Media planning).

Motivul scrierii acestui post sunt oamenii cu care am interacționat și de la care am învățat câte-ceva. Unul dintre ei este Naumovici, care la vremea respectivă era pe la Leo Burnett. La el am văzut că autoironia este o unealtă extrem de eficientă când vine vorba despre transmiterea unui mesaj. În timp am învățat pe propria piele că autoironia te ajută să te vezi așa cum ești și să te îndrepți. Pavel însuși spune să nu avem o părere mai înaltă despre noi înșine. Autoironia te scapă de grija impresiei pe care o au ceilalți despre tine. Teama de cea ce ar crede alții despre noi este unul dintre motivele pentru care multe idei bune zac bine ascunse. Autoironia te face să îți dorești să fii mai bun în domeniul tău. Și dacă ești suficient de cerebral ai discernământul de a excela în domeniul tău de activitate.

Vă propun o mostră de ironie la adresa unei campanii obsedante: Roșia Montana. Compania duce o campanie de durată de PR. Este campania care a despărțit în două apele publicitarilor. Ori ești pro ori ești contra. Iată o replică ironică la respectivul clip de la omul despre care spuneam mai sus:

Anunțuri

2 răspunsuri to “Despre campanii de PR”

  1. Marius Zărnescu 9, Iulie, 2009 la 9:22 pm #

    Amuzant. interesanta replica…
    imi aduc aminte un exemplu interesant, parca in Wilcox il gaseam..
    Denis copilasul acela cu un dezastru enorm in camera sa… maica-sa il tot cicalea… Si sus, deasupra ilustratiei „N-am nevoie sa-mi fac curatenie in camera ci am nevoie de Relatii Publice mai bune” Cumva arata catusi de putin demersul penibil al multor campanii de acest gen.
    Numai bine!

  2. Marius Zărnescu 10, Iulie, 2009 la 1:21 am #

    Am adaugat blogul dvs pe blogul personal.
    http://mariuszarnescu.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: