Toamna

22 Oct

Văl de brumă argintie
Mi-a împodobit grădina
Firelor de lămâiță
Li se uscă rădăcina.

Toamna de Octavian Goga

Azi dimineață când am ieșit din casă am observat pe cei câțiva metri pătrați de gazon din fața casei un văl gri, semn că bruma s-a așternut peste noapte pe plantele din grădină. Mașina, mi-a semnalat și ea că i-a fost frig astă noapte. Geamurile încă mai aveau pe ele gheață, semnele frigului de astă noapte, bătrânul motor diesel a pufăit scurt de două ori un fum albicios și apoi a început să toarcă în stilul deja cunoscut. Plantele vor resimți probabil în scurtă vreme efectele frigului. Singurele speranțe le mai am la crizantemele neînflorite încă. Cu toate acestea, luna lui Brumar bate din ce în ce mai tare la poartă înlocuindu-l încet, încet pe mai puțin aprigul Brumărel iar noi începem să ne facem provizii de cărți numai bune de citit la gura sobei. Pentru început am adunat Heaven is not my home de Peter Marshall alături de Și voi care sunteți răi… fiți desăvârșiți ca Tatăl, de Marius Cruceru. Ambele sunt cadouri oferite de doi oameni deosebiți: cineva care este străin de țara noastră, dar se simte aproape la fel de bine ca în țara natală, iar a doua de autorul ei.

Lasă un răspuns

