Predica de pe munte – considerente preliminare

15 Aug

Am fost atras dintotdeauna de afirmatiile din predica de pe munte. De fapt, prin facultate, atunci cand unul dintre cei mai respectabili profesori de teologie pe care i-am intalnit si care mi-a inspirat un respect profund a oferit studentilor sansa de a memora un text scriptural in locul unui examen, nu am stat prea mult pe ganduri si mi-am indreptat atentia spre predica de pe munte.

In mare cunosteam textul, majoritatea versetelor fiindu-mi cunoscute, iar tot ce mai imi ramanea de facut era sa asez pericopele in ordine si examenul era trecut. Atunci asa am judecat si nu cred ca am gresit prea mult. Pe langa faptul ca scapam de un examen ramaneam si cu un text consistent in minte, lucru pe care nu pot sa spun ca am fost incurajat prea des sa il fac in cea mai conservatoare scoala evanghelica europeana. Dar asta este deja alta discutie.

Recent am decis sa pun in practica o idee mai veche, si anume aceea de a citi si interpreta impreuna cu intreaga biserica duminica de duminica, textul din Matei 5-7 care se pare ca este, daca ar fi sa luam in considerare sugestia unui evanghelic extrem de asezat (J R W Stott – Predica de pe munte, Logos 2005 p. 17, o serie de texte „date nu intr-un singur ceas, ori intr-o singura zi, ci de-a lungul unei perioade mai intinse de izolare”. Mai mult… este de presupus ca evanghelistii ne-au oferit propriile rezumate.

Prin urmare, pe masura ce textele vor fi studiate prin prisma relevantei si a dimensiunii practice in biserica, vor aparea cel putin schite ale mesajelor respective. Sugestiile si criticile sunt binevenite.

Lasă un răspuns

