Povesti corecte politic

9 Sep

Dupa ce am citit si postul si comentariile de AICI mi-am mai amintit inca o poveste care intra in categorie si care este redata cu nonsalanta copiilor: „Soacra cu trei nurori”. Stiti ce pateste femeia: este batuta bine, apoi mutilata iar in cele din urma moare de inima rea. Si asta de trei femei (reactie disproportionata) mai puternice si mult mai tinere (avantajate fizic).

Acum, am auzit si eu povestile respective la vremea mea, si nu am fost marcat (sau poate ca nu reusesc eu sa observ) negativ. In povestile corecte polititc de azi mosul si baba nu mai exista, ei sunt inlocuiti de „cetateni seniori”, Alba ca zapada este „persoana cu piele depigmentata”, iar piticii sunt „persoane dezavantajate pe verticala”. Exista destui oameni care militeaza pentru reconstructia povestilor intr-un limbaj corect politic, insa intrebarea care ramane este: mai reusesc povestile sa aiba aceeasi savoare?

Ce alte exemple de povesti „horror” mai cunoasteti?

10 răspunsuri to “Povesti corecte politic”

  1. SiLviA CriStiNa 9, Septembrie, 2008 la 11:32 am #

    🙂 Greuceanu (de Petre Ispirescu)

  2. teologeanu 9, Septembrie, 2008 la 11:37 am #

    M-am gandit putin si la el.
    Cu persoana care abuzeaza lipsind de libertate soarele si luna.

    Ce incalcare mai clara a libertatii mai vreti?

  3. cristi 9, Septembrie, 2008 la 11:44 am #

    Povestile ca povestile… dar ce sa mai zicem de Biblie? 😉

  4. cristi 9, Septembrie, 2008 la 11:44 am #

    Sau Biblia e pentru adulti doar… nu si pentru copii…

  5. teologeanu 9, Septembrie, 2008 la 12:00 pm #

    Cristi, deschidem cutia Pandorei!
    In fine, da, exista in Biblie cateva relatari greu de explcat si care ar intra la horror.
    Acum, trebuie sa stim, totusi, ca Biblia nu incurajeaza comportamentul de viata pe care il descrie.

    Biblia este deopotriva pentru adulti si pentru copii de folos. Insa nu poti trata un text sau o actiune de acum 2000 – 3000 de ani dupa standardele actuale.

  6. cristi 9, Septembrie, 2008 la 12:14 pm #

    Nici nu am zis asta… dar cand ii citesti fiului tau despre David, ii citesti si partea cu filistenii taiati pentru preputuri? Da, sau nu? Cand ii citesti despre judecatori ii citesti si cum ia bagat sabia cu mana stanga in pantece pana la plasele si s-a strans grasimea in jurul ei ca nu a mai putut sa o scoata? Da, sau nu? Cand ii citesti despre Samson ii citesti si partea aia in care spune ca a cautat in cadavrul leului si a gasit albine si a mancat din mierea aceea si a dat si parintilor lui? Da sau nu?

    Ce e de facut? Sa facem cenzura pentru copiii nostri sa fie feriti de violenta, horror, macabru, etc.? Sau sa ii „expunem controlat” – sa le expunem lucrurile si sa discutam cu ei pe masura capacitatii lor de a intelege?

  7. cristi 9, Septembrie, 2008 la 12:17 pm #

    Sau faci ca si alti parinti: cum a invatat sa citeasca ii trantesti Biblia in brate si il lasi sa se descurce?

  8. teologeanu 9, Septembrie, 2008 la 1:34 pm #

    Poate ca la doi ani am sa ii citesc alte texte decat cele specificate, apoi cu timpul, ii citesc eu, sau poate ca va citi si singur despre filisteni, despre descrierea miresei lui Solomon, despre fiare din Apocalipsa si alte texte.

    E anormal sa il expui la un text pe care oricum nu il intelege. Totusi, ii citesc despre Dumnezeu care a stat pe cruce si care a murit, dar ii spun si despre inviere in acelasi timp. Chiar daca nu intelege prea mult.

    De parca noi am intelege ?!?
    Nu as face ca parintii aceia, dar l-as face curios sa caute el mai mult.

  9. rb 9, Septembrie, 2008 la 9:36 pm #

    …politic si corect…nu prea merg impreuna bine. Vorba lui Caragiale…”curat murdar”…Cred ca Pacala ar fi un politician extraordinar in zilele noastre…si s-ar stii si purta corect din punct de vedere politic…Ar fi fost mai bun ca multi altii…Tindala ar fii si el in pozitii inalte…sau…ar emigra in America si ar sta pe ajutor social…

    Cit despre Biblie si copii…in bisericile Americane tin copii pe grupe in clase diferite…pina ajung adulti. Si desi li se preda numai ce este considerat bun pentru virsta respectiva, pot sa va spun ca nu au cunostintele pe care le are un copil care sta linga mama lui si aude Cuvintul asa cum este…Ma gindesc ca atunci cind Domnul Isus a predicat, erau si copii pe acolo…ca doar de la unul din ei a luat piinile si pestii…

    Multe lucruri aud copii nostrii care nu ar trebui…si nu-i putem ferii de absolut toate…Cuvintul Domnului cit ar fii de dur, nu cred ca a facut rau inca nimanui…ca nu stiu cum se face, dar cind copii intreaba, Dumnezeu ne da pe loc intelepciune sa raspundem…
    Asta e doar o parere…si eu sint o soacra cu doi gineri …si am multe pareri…
    Rodica Botan

  10. rb 9, Septembrie, 2008 la 9:51 pm #

    Nu-i vina mea… ca mi-ati adus aminte de soacre…ca abia ma linistisem dupa ce am scris un …”Manual pentru gineri.” Daca sinteti curiosi, cautati pe http://rodicabotan.blogspot.com/
    Distractie placuta…

Lasă un răspuns

