Calitățile unei predici reușite

12 Apr

Spre deosebire de discursul public, predica, și ea o formă de discurs, are cel puțin patru caracteristici care o diferențiază de acesta din urmă. Pe lângă munca de cercetare, da, o predică nu se face pe genunchi*, și de rugăciune este nevoie de o structură clară care să îl ajute pe om să înțeleagă ce vrei să spui dar și tu să te faci înțeles la rândul tău. Două din întrebările fundamentale cu care plec la drum sunt următoarele: a. despre ce vorbește textul și b. cum transpun într-un limbaj inteligibil ideile de acolo.

O altă întrebare la care aș vrea să medităm împreună este: ce alegem întâi: tema sau textul?

În ceea ce mă privește pornesc adesea de la text. Sunt alții care pornesc invers. Nu este greșit nici așa atâta timp cât nu îngrămădești / forțezi textele astfel încât să se potrivească ideilor. În cazul în care mergi pe text, riscul acesta este adesea evitat.

Și totuși, care sunt acele patru caracteristici despre care vorbeam?

1. Veridicitate.

2. Claritate

3. Autoritate

4. Autenticitate

Pentru cei care doresc informații despre cele patru caracteristici amintite expuse într-un mod mai elaborat le recomand acest articol.

________

* predica făcută pe genunchi = în fugă. Termenul este împrumutat din industria media. Un articol, machetă, prezentare făcută pe genunchi semnifică o muncă făcută la repezeală.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: